Plaatsbeschrijving

Ga je iets huren of verhuren? Een plaatsbeschrijving is belangrijk: Het is een gedetailleerd schriftelijk verslag dat de huidige staat van de woning of het appartement vastlegt. Bij huurwoningen is dit wettelijk verplicht, terwijl je bij bouwprojecten of de verkoop van een woning vrij bent om al dan niet voor een plaatsbeschrijving te kiezen.

5 iPads geven de iOS App van PB Plus weer voor het opmaken van plaatsbeschrijvingen

Details. Véél details.

Een goede plaatsbeschrijving bevat details van elk deel van de kamer. Onze experts weten exact op wat te focussen en gaan lijsten af om niets over het hoofd te zien. Een plaatsbeschrijving van PB-Plus is hierdoor een document die perfect rechtsgeldig is bij problemen. Zo vermijd je kosten achteraf.

Kaart van Vlaanderen met blauwe pinpoints die de uitgevoerde plaatsbeschrijvingen door PB Plus weergeven

Prijs berekenen plaatsbeschrijving

Stap 1 van 3 – Over het pand

Vrolijke man en vrouw voeren een plaatsbeschrijving uit op de iPad
  • “Ongeveer 4 jaar geleden hebben we plaatsbeschrijvingen bestaande uit cd-roms vol met ongeorganiseerde foto’s, ingeruild voor een samenwerking met PB Plus. Daarbij zocht C-Plus vooral naar een all-in aanpak: intrede, uittrede, sleutels, documenten … Bij PB Plus kon alles via één platform: beter voor de makelaar, beter voor de eigenaar, beter voor de huurder.”
    C-Plus
    Dienstverlening / Regio Gent – Klant sinds 2019
  • PB Plus staat steeds voor ons paraat. De opvolging van de aanvragen en onderlinge communicatie verlopen prima: moet er last-minute een plaatsbeschrijving geregeld worden? Dat gebeurt. Zowel onze klanten als huurders zijn steeds tevreden over de gedetailleerde en professionele opmaak, daarom is PB-plus onze vaste partner voor plaatsbeschrijvingen op maat.
    Immo De Ras
    Dienstverlening en Software / Regio Aalst & Lede – Klant sinds 2018
  • “Voor we met PB Plus samenwerkten, gebruikten we een andere software waarbij we zelf de plaatsbeschrijvingen gingen opmaken. Dat was op termijn niet meer houdbaar, we hadden dus een optie nodig die ons die zorgen uit handen kon nemen.” Vooral het inplannen van plaatsbeschrijvingen was voordien vaak een pijnpunt dat Uw Huis graag zag wegvallen: “Op dat vlak zijn onze verwachtingen zeker ingelost.”
    Uw-Huis
    Dienstverlening / Regio Waasland – Klant sinds 2020
  • De mogelijkheid om te werken met een pay-per-use optie en niet verplicht te moeten kiezen voor een abonnementsformule is mooi meegenomen. “Die optie maakt ons leven echt gemakkelijk. De communicatie verloopt heel vlot, en loopt er al eens iets mis, dan weten we dat we op PB Plus kunnen rekenen om snel tot een oplossing te komen.”
    De Scheldegalm
    Software / Regio Zuidkant Gent – Klant sinds 2020
  • “In het begin was ik toch wat sceptisch. Het is gemakkelijk om te zeggen dat het snel en efficiënt zal zijn – dat zullen we wel zien, dacht ik toen. Maar inderdaad: van de foto’s tot de tekst, we krijgen alles dezelfde dag nog binnen.” Al snel werd dus volop de switch gemaakt. Het verschil was onmiddellijk merkbaar, geeft Laura mee: “Eigenaars met wie we al langere tijd samenwerkten, reageerden verrast dat ze de plaatsbeschrijvingen zo snel mochten ontvangen.”
    C&M
    Dienstverlening / Regio Antwerpen & Zuiderkempen – Klant sinds 2021
  • Hoe snel kan er een afspraak voor de plaatsbeschrijvingen worden ingepland?

    Snel een plaatsbeschrijving nodig? Geen probleem! Geef je de opdracht minimaal 48 uur op voorhand door, dan zorgen wij ervoor dat de opdracht voor de deadline zal worden uitgevoerd.
  • Hoe snel ontvang ik het afgewerkt rapport?

    Met onze digitale tool wordt de volledige beschrijving ter plaatse opgesteld. Alle foto’s worden ook onmiddellijk toegevoegd. Ons doel is daarbij altijd om het rapport binnen 24 uur na uitvoeren te finaliseren.
  • Gaan er ook plaatsbeschrijvingen ’s avonds of in het weekend door?

    Ja, dat is mogelijk. Wanneer de plaatsbeschrijving niet overdag kan doorgaan, tonen we ons flexibel en houden we rekening met jouw mogelijkheden.
  • Nemen jullie ook de meterstanden op?

    Ja, alle meters worden mee opgenomen in het rapport. Indien het over een mede-eigendom gaat vragen we om erop te letten dat de meters duidelijk staan aangeduid of om de meternummers voorafgaand aan ons te bezorgen. Zo voorkomen we foute opnames en kan de meterovername vlot verlopen.

Ben je een vastgoedprofessional? Vraag naar onze speciale voorwaarden.