We begrijpen als geen ander dat plaatsbeschrijvingen veel tijd in beslag nemen en vaak met een strakke deadline moeten worden uitgevoerd. Daarom bieden we de service aan om je hierbij op maat te ondersteunen of volledig te ontzorgen. Zo kan jij je terug volop focussen op jouw kerntaken. Op de kaart hiernaast kan je zien waar onze expert-plaatsbeschrijvers al allemaal aan het werk gingen.
Door het administratieve luik rond plaatsbeschrijvingen te digitaliseren, zijn we erin geslaagd om het werkproces te versnellen. Daardoor zijn we zeer snel en flexibel inzetbaar in heel Vlaanderen en hebben we voor onze vastgoedpartners de kostprijs met zo’n 50% kunnen verlagen.
Digitaal tekenen betekent niet alleen milieuvriendelijk, maar ook gebruiksvriendelijk. Met ons uniek tekenplatform garanderen we je digitale veiligheid. Bovendien sturen we herinneringen uit naar alle partijen die nog niet ondertekend hebben. Laat je de partij toch liever op papier tekenen? Ook dat is uiteraard mogelijk.
Je bent niet langer afhankelijk van wifi of de data van je eigen toestel. Je verzamelt alle noodzakelijke informatie binnen je plaatsbeschrijving, die veilig wordt opgeslagen op je toestel. De plaatsbeschrijving upload je pas naar de cloud wanneer ze klaar is: je hoeft je dus niet langer zorgen te maken over haperende wifi of uitvallende data.
Een goede plaatsbeschrijving moet ook visueel zijn. Door de integratie van de camera van je toestel in onze software, neem je sneller foto’s en hoef je niet tussen applicaties te wisselen.
Op PB Plus kan je bouwen. We willen ons steeds opnieuw bewijzen en evolueren mee met de noden van jouw kantoor. Bij ons heb je een vaste expert-plaatsbeschrijver met wie je vlot kan communiceren en aan wie je elke opdracht zorgeloos kan toevertrouwen.
De mogelijkheid om te werken met een pay-per-use optie en niet verplicht te moeten kiezen voor een abonnementsformule is mooi meegenomen. “Die optie maakt ons leven echt gemakkelijk. De communicatie verloopt heel vlot, en loopt er al eens iets mis, dan weten we dat we op PB Plus kunnen rekenen om snel tot een oplossing te komen.”
“Voor we met PB Plus samenwerkten, gebruikten we een andere software waarbij we zelf de plaatsbeschrijvingen gingen opmaken. Dat was op termijn niet meer houdbaar, we hadden dus een optie nodig die ons die zorgen uit handen kon nemen.” Vooral het inplannen van plaatsbeschrijvingen was voordien vaak een pijnpunt dat Uw Huis graag zag wegvallen: “Op dat vlak zijn onze verwachtingen zeker ingelost.”
“Ongeveer 4 jaar geleden hebben we plaatsbeschrijvingen bestaande uit cd-roms vol met ongeorganiseerde foto’s, ingeruild voor een samenwerking met PB Plus. Daarbij zocht C-Plus vooral naar een all-in aanpak: intrede, uittrede, sleutels, documenten … Bij PB Plus kon alles via één platform: beter voor de makelaar, beter voor de eigenaar, beter voor de huurder.”
“In het begin was ik toch wat sceptisch. Het is gemakkelijk om te zeggen dat het snel en efficiënt zal zijn – dat zullen we wel zien, dacht ik toen. Maar inderdaad: van de foto’s tot de tekst, we krijgen alles dezelfde dag nog binnen.” Al snel werd dus volop de switch gemaakt. Het verschil was onmiddellijk merkbaar, geeft Laura mee: “Eigenaars met wie we al langere tijd samenwerkten, reageerden verrast dat ze de plaatsbeschrijvingen zo snel mochten ontvangen.”
“We kozen voor de software van PB Plus omdat die super gebruiksvriendelijk is. Niet alleen wijst de applicatie zichzelf uit, hij sluit ook perfect aan bij onze noden. De link die onmiddellijk wordt gelegd tussen foto’s en de ruimte waarin ze werden gemaakt maakt ons werk als uitvoerend expert een stuk gemakkelijker.”