Eén centrale plek

Rapporten, bijlages en foto’s: alles wordt voor jou bewaard in het cloud based archief. Het is op elk moment mogelijk om de opgeslagen data te exporteren.

Details over de functie

Het overzichtelijk webplatform is uitgerust met krachtige zoekfilters, zodat je moeiteloos elk dossier kan raadplegen. Elk dossier bestaat uit drie onderdelen: je documenten, je foto’s en de pandgegevens.
In de map Documenten kan je o.a. het afgewerkt rapport downloaden. Bij de Pandgegevens vind je een persoonlijke database van alle panden en de verhuurders.

PB Plus biedt jou de mogelijkheid om alle foto’s in hoge kwaliteit op te slaan: niet alleen worden ze in de map Foto’s per onderdeel van de plaatsbeschrijving georganiseerd, ze worden ook toegewezen aan een bepaalde ruimte. Bovendien kan je alle foto’s georganiseerd downloaden: zo vergroten we jouw gebruiksgemak nog meer!

Ben je geïnteresseerd in deze functie?
Bekijk onze prijzen en ontdek het perfecte abonnement voor jou

  • “Voor we met PB Plus samenwerkten, gebruikten we een andere software waarbij we zelf de plaatsbeschrijvingen gingen opmaken. Dat was op termijn niet meer houdbaar, we hadden dus een optie nodig die ons die zorgen uit handen kon nemen.” Vooral het inplannen van plaatsbeschrijvingen was voordien vaak een pijnpunt dat Uw Huis graag zag wegvallen: “Op dat vlak zijn onze verwachtingen zeker ingelost.”
    Uw-Huis
    Dienstverlening / Regio Waasland – Klant sinds 2020
  • “We kozen voor de software van PB Plus omdat die super gebruiksvriendelijk is. Niet alleen wijst de applicatie zichzelf uit, hij sluit ook perfect aan bij onze noden. De link die onmiddellijk wordt gelegd tussen foto’s en de ruimte waarin ze werden gemaakt maakt ons werk als uitvoerend expert een stuk gemakkelijker.”
    Setl
    Software / Oost-Vlaanderen – Klant sinds 2020
  • “Ongeveer 4 jaar geleden hebben we plaatsbeschrijvingen bestaande uit cd-roms vol met ongeorganiseerde foto’s, ingeruild voor een samenwerking met PB Plus. Daarbij zocht C-Plus vooral naar een all-in aanpak: intrede, uittrede, sleutels, documenten … Bij PB Plus kon alles via één platform: beter voor de makelaar, beter voor de eigenaar, beter voor de huurder.”
    C-Plus
    Dienstverlening / Regio Gent – Klant sinds 2019
  • “In het begin was ik toch wat sceptisch. Het is gemakkelijk om te zeggen dat het snel en efficiënt zal zijn – dat zullen we wel zien, dacht ik toen. Maar inderdaad: van de foto’s tot de tekst, we krijgen alles dezelfde dag nog binnen.” Al snel werd dus volop de switch gemaakt. Het verschil was onmiddellijk merkbaar, geeft Laura mee: “Eigenaars met wie we al langere tijd samenwerkten, reageerden verrast dat ze de plaatsbeschrijvingen zo snel mochten ontvangen.”
    C&M
    Dienstverlening / Regio Antwerpen & Zuiderkempen – Klant sinds 2021
  • Steeds een correcte en uitgebreide plaatsbeschrijving en dat steeds zoals gevraagd en afgesproken. Wij zijn enorm tevreden over de samenwerking met de professionals van PB Plus. Zelfs bij een snelle en noodzakelijke plaatsbeschrijving zorgen zij ervoor dat die snel uitgevoerd kan worden. Afspraken worden nagekomen en de opvolging is top, onze klanten en wijzelf zijn zeer tevreden! Doe zo verder!
    Bricks ‘n Stones
    Software / Antwerpen – Klant sinds 2022
PB-Plus
  • In welke talen kunnen de plaatsbeschrijvingen worden opgesteld?

    Alle plaatsbeschrijvingen kunnen momenteel in het Nederlands en het Frans worden opgesteld. Heb je behoefte aan een plaatsbeschrijving in een andere taal, laat het ons weten. Deze mogelijkheden worden binnenkort beschikbaar. Wil je beroep doen op ons team van experten? Dat kan nu al in heel Vlaanderen!
  • Wat komt er allemaal in de plaatsbeschrijving?

    We hebben de plaatsbeschrijving opgedeeld in 4 rubrieken, namelijk Interieur, Exterieur, Meters en Sleutels. Voor elk van die rubrieken voorzien we bovendien alle noodzakelijke categorieën en kamers!
  • Hoe werkt de PB Plus-software?

    Met PB Plus digitaliseer je het hele proces rond plaatsbeschrijvingen en laat je die vlotter verlopen. Onze software bestaat uit een webplatform en een applicatie voor iPad. Met het overzichtelijke webplatform kan je jouw plaatsbeschrijvingen eenvoudig raadplegen, voorbereiden, aanvragen, en digitaal laten ondertekenen. Je gebruikt de applicatie als een werktool waarmee jij (of een expert van PB Plus) ter plaatse gaat en de plaatsbeschrijving op een gestructureerde en vlotte manier opneemt. Ben je benieuwd hoe we op maat van jouw bedrijf werken? Neem dan contact op, zodat we jouw noden en wensen kunnen begrijpen.
  • Kan ik mijn plaatsbeschrijving personaliseren?

    Ja, dat is geen enkel probleem. Onder ‘mijn bedrijf’ op het webplatform kan je jouw logo in PNG- of JPG-formaat uploaden. Bij elke plaatsbeschrijving zullen jouw logo en bedrijfsgegevens op de voorpagina worden weergegeven.

Ontdek hoe je jouw werkproces kunt automatiseren