Bricks ’n Stones

Wie in Antwerpen-Centrum wil kopen of huren, komt al snel Bricks n Stones tegen. Het vastgoedkantoor maakte innovatie deel van haar identiteit en vond voor haar plaatsbeschrijvingen een ideale partner in PB Plus.

Kim Croppen – Kantoorverantwoordelijke

Wat heeft er jullie toe aangezet om de software van PB Plus te gebruiken?

“Vroeger werkten we altijd vooraf een klassiek Word-bestandje uit, dat we geprint meebrachten naar de locatie. Dan gebeurden er ter plaatste nog wat aanvullingen en dat papieren document werd op het einde van de plaatsbeschrijving ondertekend. Je kan je wel inbeelden dat het resultaat niet altijd even duidelijk was.”

“Het bracht ook een hele rompslomp met zich mee achteraf: omdat mensen ter plaatste tekenden, konden we achteraf niets uittypen. Dan moesten we de foto’s er nog eens bijvoegen…” Op zoek naar een betere optie, lanceerde Kim van Bricks ’n Stones een oproep bij mede-makelaars: welke programma’s gebruikten zij? PB Plus kwam in de golf van antwoorden een aantal keer naar voor, al snel hadden we een eerste afspraak ingepland.

Wat waren jullie verwachtingen?

Onze verwachtingen daarbij waren realistisch, om niet te zeggen laag: “Een klassiek plaatsbeschrijvingsprogramma, daar is weinig sexy aan. Het neemt je werk uit handen, en klaar.” Maar zodra Bricks ’n Stones de mogelijkheden van de software zag, was de beslissing snel gemaakt. “Het is echt een tof product – een handig product. Je merkt onmiddellijk dat PB Plus echt over de details heeft nagedacht.”  Het zou hen bovendien niet alleen veel tijd besparen: “Dat mag ook wel eens gezegd worden: het komt veel professioneler over.”

Waren er bepaalde noden die jullie aangehaald hebben bij PB Plus?

Ondertussen werken we bijna een jaar met de software van PB Plus, en de innovatieve insteek blijven we voelen. “Een tijdje geleden merkten we dat we een aantal terugkerende klanten hadden, waarvoor we liever niet telkens dezelfde informatie moesten ingeven. Toen ik daarover belde, werd me beloofd dat PB Plus al met templates bezig was. En inderdaad, zo’n twee maand later waren templates beschikbaar.”

En ook de klanten merken de voordelen. Ze moeten zelf niets meer printen en scannen, het tekenen verloopt heel gemakkelijk… “We kregen heel vaak de vraag of we dat altijd zo konden doen, vanaf nu. Ja, da’s wel de bedoeling, natuurlijk!” (lacht).

Ook de klanten merken de voordelen. Ze moeten zelf niets meer printen en scannen, het tekenen verloopt heel gemakkelijk.

Wil je weten of PB Plus geschikt is voor uw bedrijf?